חברים, אני רואת חשבון עצמאית ואני רואה את כל התגובות שלכם מהצד ובאמת מנסה לעזור כמה שאני יכולה.

עד ששולמן יצליח לעשות את השינוי המבורך, אני רוצה לתת לכם כמה נקודות נקודות שיוכלו לעזור לכם לשפר את ההתנהלות היום יומית מול הרשויות:

  1. מע"מ הוא לא כסף שלכם, אתם מחוייבים לגבות אותו לפי חוק ויכולים לקזז מחלק ההוצאות שלכם את המע"מ ששילמתם. כדי לא ליצור בור תזרימי אחת לחודש – חודשיים תבצעו בסוף כל חודש הערכה של סכום המע"מ ושימו את הכסף בצד, או הפחיתו אותו רעיונית מהעו"ש שלכם.
  2. מס הכנסה רואה את הרווח שלכם בסוף שנה, אבל רוצה נתחים מהמס שתחוייבו בו כבר לאורך השנה – הדרכים שלו לעשות זאת זה באמצעות מקדמות מס הכנסה וניכוי מס במקור. מבחינת ניהול התזרים של העסק שלכם, נכון יותר לשלם מקדמות שנגזרות מהערכה של חבות המס השנתית ונקבע לפי מחזור ההכנסות שלכם באותו חודש (או חודשיים). רצוי לנסות לבטל את ניכוי המס במקור. גם כאן, בסוף כל חודש מומלץ להעריך את היקף המקדמות שתדרשו לשלם (קל יותר להערכה ממע"מ) ולהפקיד את הכסף לפקדון צדדי או להפחיתו רעיונית מיתרת העו"ש.
  3. מומלץ כמה פעמים בשנה לעשות הערכה של שיעור המקדמות שאתם משלמים – להבין אם הוא נכון ולוודא שלא יהיה גבוה מדיי.
  4. ביטוח לאומי – רבות יש לי להגיד על המוסד הזה, שאפילו הפקידים אשר עובדים בו טוענים שהוא יותר מס מאשר ביטוח. אבל עד שמשהו ישתנה כדאי להבין כיצד להתמודד איתו. אז קודם כל חשוב להבין שעצמאי שלא משלם לביטוח לאומי לא מבטוח לעניין דמי לידה, דמי מילואים ופגיעה בעבודה. כן, גם עצמאי שאינו עונה להגדרה לא מבוטח, גם אם הוא משלם. לכן, חשוב מאוד שהסיווג שלכם בביטוח לאומי יהיה נכון – לשלם אתם תשלמו בכל מקרה – לא ניתן להמנע, אבל חשוב לוודא שתקבלו – וביטוח לאומי לא מתאמץ לתת.
  5. התשלומים בביטוח לאומי נקבעים לפי הערכת ה"הכנסות" החודשיות שלכם. שימו לב, למרות המונח "הכנסות" ביטוח לאומי מתכוון לרווח!! אז על תצהירו על הכנסה גבוהה יותר מהרווח. ההסתכלות היא ברמה שנתית לחלק ל12.
  6. טיפ שאני מקפידה לתת ללקוחותיי – תעצרו רגע. תנתחו את הביצועים בשנה החולפת (אנחנו בדיוק בסוף שנה), תבינו מה עשיתם טוב ומה אתם יכולים לשפר ותבנו תוכנית לשנה הקרובה. יש 2 תוכניות שאתם צריכים לעשות – אחת רווח והפסד והשנייה תזרימית.
  7. תזרים זה העו"ש שלכם – תתכננו אותו קדימה כמה שאתם רק יכולים כדי להעריך אילו תשלומים צפויים להכנס ואילו צפויים לצאת (בדגש על מע"מ, מקדמות מס הכנסה וכו') חשוב במיוחד לעסקים שמשלמים להם בשוטף ++ ושהם משלמים בשוטף ++.
  8. תבדקו את התמחור של המוצרים שלכם. ישנן עלויות ישירות – זה קל, אבל ישנן גם עלויות עקיפות של העסק שלכם. אתם צריכים להעריך אותם ליחידת מוצר ולהוסיף לעלות המוצר שלכם.
  9. אל תשכחו בתמחור שהזמן שלכם שווה כסף! הרבה עצמאים שוכחים לכלול את ההשקעה שלהם (את הזמן) בתמחורה המוצר.
  10. טיפ אחרון שאני באמת מאמינה בו – אתם כל כך טובים במה שאתם עושים, אם נושא הכספים מלחיץ אתכם או שאתם לא מבינים בו מספיק ולא רוצים להתעסק בו, תעזרו בחבר, בבן משפחה, תעסיקו עובד, תפנו לבעל מקצוע. זה יכול לעשות את ההבדל בין עסק מצליח לעסק כושל. לאחר שתעזרו תלמדו איך לעשות זאת נכון ותוכלו להמשיך לבד – או שבע"ה תגדלו כל כך שתרצו שמישהו אחר יפקח על הכל! שיהיה לכולם בהצלחה, שבת שקטה ויאללה לעבודה!